Retur & Reklamasjon
RETUR OG REKLAMASJON
Hos Seraphina.no har du 30 dagers bytterett og 14 dagers åpent kjøp.
Fristene gjelder fra datoen du mottok din pakke, til dagen du leverer inn returen til Posten.
Returnerer du varene innen 14 dager fra du mottok pakken vil du få igjen pengene. Hvis du returnerer varene mellom 14 og 30 dager fra du mottok pakken vil du få en tilgodelapp som kan brukes i vår nettbutikk med 12 måneders gyldighet.
Varer mottatt med eventuelle mangel eller skader må meldes i fra om innenfor to uker fra varen er mottatt.
Returvilkår:
Vi tar kun imot produkter som er i ny tilstand, det vil si at produktet må fremstå som nytt. Lukt, flekker, slitasje og andre mangler som gjør at produktet ikke lenger er å anse som nytt, vil medføre at vi ikke kan godkjenne returen.
Alle originale merkelapper må være intakte og være festet slik du mottok produktet.
Produkter sendt i original eske må returneres med esken. Det skal ikke skrives eller teipes direkte på esken. Alle produkter (og esker) skal pakkes forsvarlig inn i egnet emballasje, slik at produkt og eventuell eske er beskyttet under transporten tilbake til oss.
Øredobber kan kun returneres om forseglingen ikke har vært brutt.
Har du sendt et produkt i retur som vi dessverre ikke kan godkjenne, vil produktet bli returnert til deg. Vi godkjenner kun returer som returneres i tråd med våre returvilkår.
Returkostnad:
Returnerer du et produkt til oss, trekkes 49,- kr i returfrakt fra summen som refunderes når din retur er ferdig prosessert. Dersom du betalte frakt da du bestilte, blir ikke dette beløpet refundert.
Purre- og forsinkelsesgebyr utstedt av Klarna grunnet manglende innbetaling må dekkes av kunde. Seraphina.no står ikke ansvarlig for åpne fakturaer, og vi anbefaler deg å pause din faktura om et produkt skal returneres.
Behandlingstid:
Beregn 14 normale virkedager på å behandle din retur / reklamasjon, fra dagen du leverte inn forsendelsen. Vi behandler alle returer fortløpende, men en liten behandlingstid må påregnes. Transporten fra deg til oss kan variere med sesong, og om du ønsker å vite om din forsendelse er kvittert utlevert hos oss, kan du søke opp dette på Posten.no med sporingsnummeret fra etiketten.
Du får kun en refusjonskvittering fra oss når din retur er ferdig prosessert. Om du ikke har fått din refusjonskvittering innen 14 normale virkedager må du gjerne kontakte oss for en oppdatert status.
GENERELLE VILKÅR
Vi tar forbehold om utsolgte varer grunnet feil i vår lagerbeholdning. Vi forbeholder oss da retten til å kansellere din ordre eller del av ordren. Dette kan også skje etter at ordrebekreftelsen er sendt fra oss. Vi er pliktige til å informere deg om kanselleringen så snart feilen oppdages. Dersom deler av din ordre blir kansellert vil dette stå oppført i din kvittering som du mottar per e-post. Blir hele din ordre kansellert som følge av feil i lagerbeholdningen vil du motta informasjon om dette per e-post. Kjøper vil ikke bli belastet for de kansellerte varene.
EVERINGSPROBLEMER
Hvis et produkt eller en pakke ankommer skadet, kan du sende oss en e-post til: post@seraphina.no, og produktet vil da bli erstattet uten ekstra kostnad så snart som mulig.